El llibre que ens descobreix l’autèntica revolució pedagògica de les escoles catalanes al segle XXI.
Són necessaris els deures? Cal fer exàmens per avaluar el coneixement dels nens? S’ha de prohibir el mòbil a les aules? Realment fan falta els llibres de text en un món on tot es troba a internet? L’escola catalana del segle XXI està vivint una època de canvis. Moltes escoles i instituts han engegat nous projectes que tenen com a objectiu transformar la manera d’ensenyar. Més enllà dels grans projectes, milers de mestres duen a terme pràctiques educatives que es desmarquen de la tradicional classe magistral. Pretenen emfatitzar el pensament crític, la creativitat i que l’alumne tingui competències per a la vida. Una actitud que no és nova i que beu de la rica tradició històrica de renovació pedagògica de Catalunya.
«L’escola ha de ser un lloc dins del món: no pot estar aïllada, ha d’anar canviant contínuament. Ara hi ha desencaixament entre el que ofereixen la majoria d’escoles i el que necessiten els joves. Hi ha una urgència de canvi». Francina Martí, presidenta de l’Associació Rosa Sensat
«Cada vegada més, la gent veu que l’educació no es dóna només a l’escola. L’educació es troba en les xarxes socials, en el món de la cultura, en el que passa fora, en les extraescolars i un llarg etcètera. La gent s’adona que tot això és molt important i que, a fora, les coses canvien i que els canvis no entren prou a dins de l’escola». Jaume Carbonell, pedagog